En vecka utan dator




Back!
Har varit och hälsat på far mor och styvfarsan den senaste veckan, hann inte meddela det i bloggen innan jag åkte ens =/
Så under en hel vecka har jag inte suttit vid en dator nu, jag klarar det rätt bra faktiskt.
Det är nog en hel del som inte klarar det särskilt bra helt klart.
Förr när datoranvändet var ett missbruk för mig under ett par år eller så hade jag nog blivit fruktansvärt rastlös och abstinent utan.
Tur att jag tog mig ur det missbruksbeteendet iaf =)
Jag gjorde det på ett drastiskt sätt, gjorde mig helt enkelt av med datorn så att jag helt enkelt inte kunde bli sittandes i evigheter framför den.
Väntade typ ett två år tills jag skaffade min nuvarande Laptop och lilla datoranvändande i stället.
Nu handlar det om max 2-3 timmar om dagen, då kunde jag utan vidare sitta i 15 timmar i sträck oftast nattetid, sova några få timmar och sedan sitta i timtal igen.
Usch ja!
Turligt nog träffade jag ett antal folk via nätet på den tiden i allafall, var liksom inte en total datornörd som inte träffade folk IRL liksom.
Klarar du en vecka utan dator utan problem?
Eller hur blir du då?









Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jajemensan det är jag på bilden, fast Shirley Clamp har jag aldrig blivit beskriven som tidigare ;-)

2008-08-13 @ 20:23:33
URL: http://bioluminescence.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag är periodare. :) Och det är skönt att vara ute på resa emellanåt och inte ha tillgång till dator.

2008-08-18 @ 20:54:30
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0