Döden döden



Min far frågade mig var jag vill bli begraven
när jag var och hälsade på honom nyligen....
Usch!
Sådant vill jag inte ens tänka på, vem vill det liksom?!?
Har aldrig ens funderat på var jag vill bli begravd ju.
Självklart var det enda jag kunde tänka på då var min farsas död....och så var min enorma separationsångest och en massa tunga känslor i gång =/

Hur som helst kom jag fram till att om jag dör innan mina föräldrar är det ju bäst och schysstast att jag blir begravd där de bor, d.v.s. staden där jag har växt upp så att de har nära till min grav.
Dör jag senare så har jag ingen aning, det beror ju liksom på var jag bott innan min död, var jag bott längst antagligen...
Här i Stockholm kanske?!?
Kanske inte?!?
Jag kanske flyttar någon annan stans och bor där i resten av mitt liv ju...

Döden döden döden, dödsångest!

Kommentarer
Postat av: lakritz

Jag tänker rätt mycket på döden... Kanske för att min bror dog när jag var 10. Det blev en naturlig del av vardagen på nått skumt sätt... Nått jag fick växa upp med. Visste redan i den åldern att jag vill bli kremerad och begravas hos min bror, om jag dör "nu" alltså. =P Annars, när man är gammal, vill man väl begravas hos sin gubbe =)Om man har nån...

2008-08-11 @ 22:04:01
URL: http://lakritz84.blogg.se/
Postat av: victoria

Haha, men vilken fråga! Tänker också mycket på döden, gillar inte pensionärer av den anledningen.



Jag tror jag vill bli bränd. Eller kommer man inte vidare då?



^^

2008-08-12 @ 10:43:33
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: lakritz

Ja, det är egentligen nån sån här typ av deign jag velat ha från början, men inte orkat pyssla! Men nu så =) Uscha, jag är livrädd för donation... Vill inte ens obduceras när jag är död haha =P Vet ju att man inte kommer vara medveten om vad som händer, men blä... Bara tanken... Skulle aldrig klara av att skriva på sånna där papper! Men jag förstår hur du tänker och det är ju väldigt bra att det finns sånna som du, så att forskningen (och även andras liv) kan gå framåt. Tänk om alla var som jag haha =P

2008-08-13 @ 22:39:14
URL: http://lakritz84.blogg.se/
Postat av: lakritz

Tänk att fragglarna är det många som snackat om... Jag vet inte ens vad det är =S Antingen var jag för liten eller så har jag helt enkelt bara missat det totalt =P Hoppas Arkiv X är bra! Du får berätta sen vad du tyckte =)

2008-08-14 @ 20:39:26
URL: http://lakritz84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0