Borstar ni tänderna så lite?

Borstar de flesta verkligen tänderna så lite som två minuter per gång?
Är inte det lite väl kort?
Blir tänderna verkligen rena då?
Jag vet att jag inte har ett sunt förhållande till det där med tandborstning, jag har ett lite tvångsaktigt beteende sen några år tillbaka faktiskt.
Jag borstar tänderna ungefär 20 minuter per gång.....även fast jag använder eltandborste....
Med vanlig tandborste blir det ca 30 minuter...
Det var ännu längre tid förut till och med =/
Jag försöker dra ner på det men det går inte så bra, tycker inte tänderna känns rena och så...
Mina tandhalsar har där emot fått skador, sådana som inte går att reparera någonsin =/
Måste ta upp det här hos tandläkaren nästa gång...





Kommentarer
Postat av: victoria

Menar du att du ägnar så lång tid varje dag till att borsta tänderna? Jag blir paff! Mig tar det omkring 2 min.



Testat flourtabletter istället? Och munskölj?

2008-08-18 @ 17:47:40
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det blir nog typ två minuter per gång, och jag borstar morgon/kväll och ibland däremellan. Kan inte påstå att jag är någon ihärdig borstare...



Ibland får jag ryck och borstar jättelänge, äter mina flourtabletter och använder flourskölj (har utskrivet på recept) som tandhygienisten föreskriver. Det brukar sluta efter någon månad då jag inte bara fortfarande har mina hål, men dessutom får ilningar i tänderna. Det verkar som om jag har sprickor i tänderna som blottas när jag borstar för mycket, och då får jag jätteont. De har försökt laga massor med gånger, men det blir aldrig bra. :( När jag borstar slarvigare har jag inte alls samma problem. :)

2008-08-18 @ 21:03:19
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0