Nyklippt a´ la Carina Berg


Wooohoo!

Känner mig rejält omsnurrad nu...

Skulle nog nästan lika väl kunna slå över åt helvetessidan och bli riktigt destruktiv som att jag skulle kunna snurra upp i det blå i ett  nästan maniskt tillstånd känns det som.

Just nu känns det mest åt det upp i det blå hållet i alla fall = )

Vet knappt var jag ska ta vägen av all energi a ´la Duracellbatteri som jag har nu.

Allt detta bara å grund av att jag kände mig hemskt otålig i morse och kände att jag ville klippa mig på stört och kunde helst inte vänta en enda dag.

Bestämde mig i går kväll vilken för vilken frisyr jag skulle klippa mig i och nu är det redan gjort!

Hade Carina Bergs nya frisyr som förebild och det liknar den fast med skillnaden att min lugg är lite längre.....

Tyckte där emot att jag mer såg ut som Martin Sköld i Kent när frissan hade klippt klart.

Han ligger inte på min snyggkarta om man säger så, så det kändes inte SÅ bra lugnt sagt!

Jag har nu väldigt kort hår på större delen av huvudet och massor av hår både på längden och i tjocklek har försvunnit, känns nästan lite overkligt att inte känna allt tjockt hår nedanför axlarna och i nacken och plötsligt känns vinden och kylan mot huden....

Det känns i alla fall jäkligt skönt att slippa allt hår och jag ser banne mig fram till hur otroligt lätt, snabbt och härligt det kommer att bli att tvätta håret nästa gång, ingen hårtvättsprocedur på nästan en halvtimma på länge för mig nu = )

Tjohoo vad skönt!!!


Nu var jag modig, som frisören sa.....

Helt klart, det rök ju faktiskt ca 25 centimeter på en gång!


Jag har brytt mig alldeles för länge om vad andra tycker/ska tycka om mitt hår om jag klipper av det.....fuck me, fuck them liksom!

Nä, nu sket jag fullständigt i det till slut i alla fall....

Jag VET att morsan inte tycker att jag ska ha kort hår, eftersom hon alltid har sagt det tidigare när jag har haft kort hår....hon tycker helt enkelt att det är finare och kvinnligare med långt hår......man kan ju verkligen fråga sig varför hon inte har långt hår själv då!


Farsan kommer att bli nöjd där emot, han har ju sagt att han tycker att jag ska klippa mig kort många gånger under de senaste åren......fast det handlar nog mest om att det är mer praktiskt i och för sig.


A.......m.j.a....han blir nog inte så glad över att hårsvallet försvunnit....det är jag 99,9% säker på.


Brorsan tycker nog inget särskilt, i alla fall brukar han ju sällan säga något särskilt, men man vet ju aldrig var man har honom riktigt å´ andra sidan....


När jag skulle gå ifrån frisören förut kändes det dock som om de skulle snacka helvilt när jag gått om hur ful jag blev i min nya frisyr.....

Fast det vet jag ju inte om det är sant, känslan sa mig dock så = /

Sen att ingen av dem sa att det blev bra eller snyggt gör ju så klart att jag med mitt vanliga stördhuvud tänker att det då måste vara precis tvärt emot eftersom de inte sa något.

Mmm.....svart eller vitt tänkandet ja......


Nä, måste bo in mig i min nya frisyr nu, vågar nog inte gå till min närbutik utan mössa ens på ett par dagar, känner mig alldeles för känslig för att ta någon typ av kommentar än.

Ingen jag känner får se mig på ett par dagar minst.....

image41
Carina Berg

image42
Martin Sköld







Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Fortsatt bra onsdag ;P

2008-04-09 @ 13:26:42
URL: http://www.rockinroll.blogg.se
Postat av: victoria

Vet du vad, jag tror att ditt hår blev jättefint. För en sådan där frisyr kaaan bara bli bra. Det är en annan sak att det tar sin tid att vänja sig vid den, det är klart. Men om det nu är så att du verkligen inte trivs i den så kan jag meddela att det växer ut på ett par månader bara. Man märker det så markant eftersom att det är kort!

2008-04-10 @ 16:44:35
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0