Läkarbesöket avklarat

Urk! kunde knappt sova en blund i natt av oro inför läkarbesöket i dag.

Blev heltrött , snurrig och helspänd i hela kroppen efter att det var avklarat.

Åt ju ingen frukost innan eftersom han hade sagt att jag skulle komma dit på fastande mage, vilket bara var onödigt eftersom inga prover ändå togs och de som ska tas i dagarna behöver jag inte vara fastande inför ens.


Hade turen att slippa sitta i väntrummet i mer än fem minuter, så ångestnivåerna hann i alla fall inte stiga skyhögt =)

Sedan fick jag gå in i ett rum med enbart två läkarstudenter som ställde frågor till mig ang varför jag var där och så.

En kille och en tjej i min ålder (eller yngre?!?) som bara var trevliga, killen verkade jätteintresserad och tittade storögt på mig hela tiden typ.

Har ingen aning om det berodde på att han är så/ väldigt intresserad i sin roll eller om det var intresse för mig han visade?!?

Sådant där är inte alltid så lätt att förstå sig på.

Väl inne hos läkaren (som var sjuk och bad om ursäkt för det, han lät hes och hostig...bara han inte smittar mig nu! = (

Vi kom väl egentligen inte fram till något, inget svar på varför jag svettas så på nätterna alltså.

Prover ang infektioner, sköldkörteln och lite annat allmänt ska tas, men kommer antagligen inte att visa något trodde läkaren.

Andra hormonella prover tyckte han att jag hellre skulle vända mig till min gynekolog för att göra senare om vi inte kommer fram till något eftersom de är bättre på sådant.

Åh, vill ju bli av med det här svettandet ju, stör verkligen min sömn att vakna alldeles blöt nästan jämt.

Känns inte särskilt hoppfullt när läkaren säger att det kan vara något jag får leva med.


Snackade nyss med brorsan om det och han tyckte att jag skulle pröva någon kinesisk örtkur någon månad .....får väl se senare när jag är utredd.


 

Ja, det var det........

 


Kommentarer
Postat av: lakritz

Det där är det värsta man kan få höra. Att det är nått man får leva med... Jag tror dock att det löser sig! Du kan ju inte bara ha blivit så där utan någon som helst anledning! Måste bero på något...

2008-04-02 @ 15:18:26
Postat av: Tankar..

Ja absolut, man känner ju sig inte särskilt tagen på allvar då heller..
Det måste ju absolut bero på något så klart, problemet är väl att läkarna många gånger inte vet/kan luska ut varför och då är man så frisk så och allt är normalt enligt dem liksom *suck*
Får väl se vad proverna visar sen, läkaren sa i allafall att han inte trodde de skulle visa något...
Hur är det själv då?

2008-04-02 @ 20:30:23
URL: http://tankarsombankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0